Shared posts

03 Jul 16:54

Navalhada do dia

by jzorzato

fab Navalhada do dia

A proposta de se iniciar a reforma política já está nas mãos dos mesmos. Entre eles o presidente da câmara, Eduardo Henrique Alves. Ele pediu um jatinho da FAB para ir de Natal ao Rio de Janeiro para uma reunião com o prefeito que não estava agendada e não se realizou. Aproveitou e enfiou sete pessoas da família que foram assistir a final da copa das confederações e aumentar a pátria em chuteiras.

Pego com a boca na botija, ou melhor no aviãozinho da FAB, pago por nós, anuncia que vai restituir a despesa com a mordomia. Parece que ele está se lixando com os protestos populares contra a farra com o dinheiro público e com aquela cara de pau usual desses malandros. É ele um dos responsáveis pela reforma política. Você confia nessa figura para decidir sobre reforma em seu nome? Mande o seu comentário para o nosso twitter.com/jornalrecnews ou mande para o Blog do Barbeiro, que sou eu.

 

20 Jun 05:43

Aglomerações

by Carlos Ruas

2087

13 Jun 12:09

June 10, 2013


One more nag about the new kickstarter and then I'll stop bugging you geeks. Thanks again, everyone. It means a lot to me.
13 Jun 12:00

June 12, 2013


This comic needs more damn robots.
21 May 11:54

ISO 8601

ISO 8601 was published on 06/05/88 and most recently amended on 12/01/04.
18 May 11:59

May 09, 2013


Hey geeks! Only 2 days left to making Gaming in Color happen (and get some video games for your support!).

17 May 18:32

A Navalhada do Dia

by jzorzato

 A Navalhada do Dia
No Brasil o estado é laico, mas garante a ampla liberdade de praticas religiosas. As pessoas optam pelas crenças que julgam ser melhores e adequadas a tradição de sua família. Está garantido na constituição.

Geraldo Antonio Batista foi condenado pela justiça da cidade de Americana, São Paulo, a 9 anos de prisão. Ele é o líder da comunidade religiosa conhecida como Igreja da Maconha. Ele foi acusado de semear, cultivar e colher sem autorização a planta usada para a preparação da droga usada no templo. Inclusive para adolescentes.

Testemunhas relataram que para entrar na igreja os fiéis tinha que pagar dez reais.

Os advogados do Geraldo alegam que ele não podia ser punido porque isto é uma censura à liberdade religiosa. Segundo eles a droga fazia parte do culto religioso. De outro lado o promotor disse que na igreja funcionava um self service de maconha.

Na sua opinião, Geraldo tem ou não garantido o direito de continuar com sua igreja uma vez que é uma religião?

- Faça o seu comentário no nosso twitter.com/jornalrecnews ou no Blog do Barbeiro que sou eu.

Veja mais:
+ R7 BANDA LARGA: provedor grátis!
+ Curta o R7 no Facebook
+ Siga o R7 no Twitter
+ Veja os destaques do dia
+ Todos os blogs do R7

 

13 May 14:59

May 14, 2013

Caio Hornhardt

Um problema conhecido no Brasil, não?


Whee!
12 May 13:34

May 11, 2013


Hey geeks! In case you've been on the fence about the Trial of the Clone gamebook app I wrote (which comes with narration by Wil Wheaton!), here's a crap-ton of reviews.
12 May 13:32

May 12, 2013


Only 14 hours left to get a Marx tee shirt!

Also, if you're a U Chicago student, by reading this, you have joined the Order of the Occult Hand.
08 May 17:55

01-04-13

by noreply@blogger.com (Laerte)

08 May 02:36

Navalhada do Dia

by Juliana

n ojockey2 Navalhada do Dia

- Se você pretende fazer uma construção em uma grande cidade brasileira, qual é o primeiro passo?

- É começar a construir e ver no que dá. Se aparecer um fiscal há fórmulas mágicas dele passar em frente a obra o não ver nada. Não se sabe porque mas ele é tomado por uma cegueira momentânea, e a obra prossegue a pleno vapor. É uma maracutaia  única no mundo, como a jabuticaba brasileira.

- O aristocrático Jockey Club de São Paulo, resolveu construir uma casa de show e fez o de sempre: começou a obra.

- Os vizinhos foram à justiça e descobriram que ela não tinha licença. Está sendo levantada na mão grande, na cara de pau, no apoio de gente fina da sociedade paulistana. Os cavalos do Jockey não tem nada com isso.

-Felizmente, graças a uma ação do ministério público, sempre ele, um juiz mandou parar a obra clandestina do Jockey Club. Os promotores vão ganhar novos e poderosos inimigos com certeza.

-Em tempo, o Jockey Club deve para a prefeitura 350 milhões. Não paga IPTU há três anos.

-Na sua opinião a lei é igual para todos? Responda no nosso twitter.com/jornalrecnews.com.br ou no Blog do Barbeiro que sou eu.

Veja mais:
+ R7 BANDA LARGA: provedor grátis!
+ Curta o R7 no Facebook
+ Siga o R7 no Twitter
+ Veja os destaques do dia
+ Todos os blogs do R7

30 Apr 15:22

April 30, 2013


27 Apr 02:31

April 26, 2013


23 Apr 23:30

1066 – Auge e decadência

by Carlos Ruas

2040

21 Apr 14:18

April 20, 2013

Caio Hornhardt

Não é um paradoxo, o "the best" pode muito bem estar errado! Além disso, pode ser o caso de nenhuma das duas ser "the best".


Maybe my favorite shirt design ever?

20 Apr 13:21

Navalhada do dia

by fcdsantos

gramado1 Navalhada do dia

Meia entrada vai ter limite.

O senado aprovou um projeto que limita a 40 por cento a venda de meia entrada nos eventos.

Segundo os produtores culturais, em alguns casos, até 80 por cento dos ingressos eram de meia entrada o que prejudicava o faturamento.  Isto vale para eventos culturais ou esportivos, como jogos de futebol.

Uma vez esgotado o limite, todo mundo vai ter que pagar o valor integral para ter acesso ao espetáculo.

Jovens de baixa renda, mesmo que não estejam estudando, podem se cadastrar para o benefício de pagar meia entrada, contudo o limite será sempre de 40 por cento da lotação. As carteirinhas serão, preferencialmente, emitidas por entidades estudantis, como a UNE.

Alguns senadores votaram contra com o argumento que ninguém vai fiscalizar se os organizadores vão respeitar o limite. Meia entrada não vale para a Copa do Mundo.

Na sua opinião deveria valer?

Mande seu comentário para o nosso twitter.com/jornalrecnews ou para o Blog do Barbeiro que sou eu.

Heródoto Barbeiro - escritor e jornalista  da RecordNews e R7.com

+ Conheça o livro Manual de Jornalismo para Rádio, TV e Novas Mídias

Veja mais:

+ R7 BANDA LARGA: provedor grátis!
+ Curta o R7 no Facebook

+ Siga o R7 no Twitter

+ Veja os destaques do dia

+ Todos os blogs do R7

20 Apr 13:12

1065 – Foi Deus que me salvou

by Carlos Ruas

2039

19 Apr 18:54

How the face changes with shifting light sources

by Rob Beschizza

Nacho Guzman demonstrates how much a face appears to change with differing lighting positions, in a teaser for a forthcoming music video from OPALE.

    


19 Apr 15:29

April 19, 2013


Due to the events in Boston, we are postponing BAHFest. If you bought a ticket, we're working on setting up a refund. Sorry, everyone. If you are in Boston, stay indoors and watch the news.

19 Apr 07:21

1064 – Industrialização

by Carlos Ruas

2037

17 Apr 03:52

Metrô sem bilhete

by fcdsantos

Você já imaginou chegar a uma estação de metrô, em qualquer lugar do mundo, e não poder embarcar por falta de bilhete? O metrô de São Paulo  não tinha bilhete para vender. Afinal para que serve um Metrô?

Por volta das 11h, desta terça feira, tentei comprar um bilhete para uma viagem na estação Sé. Queria vir trabalhar na Record de transporte público. Não consegui.

O bilheteiro me disse que não tinha e se quisesse poderia tentar a SP Trans, fora da estação. Não encontrei a SP  Trans. O que é mais básico em um transporte público do que vender um bilhete?

Sugiro ao governador Alckmin que dê uma incerta, faça uma viagem sem avisar a entourage para ver como funciona.

Em tempo, governador, leve o bilhete de casa.

+ Conheça o livro Manual de Jornalismo para Rádio, TV e Novas Mídias

Veja mais:

+ R7 BANDA LARGA: provedor grátis!
+ Curta o R7 no Facebook

+ Siga o R7 no Twitter

+ Veja os destaques do dia

+ Todos os blogs do R7

16 Apr 15:47

1062 – Dúvidas

by Carlos Ruas

2031

15 Apr 15:55

Circumference Formula

Assume r' refers to the radius of Earth Prime, and r'' means radius in inches.
15 Apr 13:18

Ineffective Sorts

StackSort connects to StackOverflow, searches for 'sort a list', and downloads and runs code snippets until the list is sorted.
15 Apr 03:01

March 17, 2013


HEY GEEKS! The esteemed biologist David Sloan Wilson, and the unesteemed cartoonist Zach Weinersmith, will be doing an IAMA for Bahfest tomorrow at 2:30pm. Please check it out!
11 Apr 13:27

Twitter

Twitter

How many unique English tweets are possible? How long would it take for the population of the world to read them all out loud?

—Eric H., Hopatcong, NJ

High up in the North in the land called Svithjod, there stands a rock. It is a hundred miles high and a hundred miles wide. Once every thousand years a little bird comes to this rock to sharpen its beak. When the rock has thus been worn away, then a single day of eternity will have gone by.

Hendrik Willem Van Loon

Tweets are 140 characters long. There are 26 letters in English—27 if you include spaces. Using that alphabet, there are \( 27^{140} \approx 10^{200} \) possible strings.

But Twitter doesn't limit you to those characters. You have all of Unicode to play with, which has room for over a million different characters. The way Twitter counts Unicode characters is complicated, but the number of possible strings could be as high as \( 10^{800} \).

Of course, almost all of them would be meaningless jumbles of characters from a dozen different languages. Even if you're limited to the 26 English letters, the strings would be full of meaningless jumbles like "ptikobj". Eric's question was about tweets that actually say something in English. How many of those are possible?

This is a tough question. Your first impulse might be to allow only English words. Then you could further restrict it to grammatically valid sentences.

But it gets tricky. For example, “Hi, I’m Mxyztplk” is a grammatically valid sentence if your name happens to be Mxyztplk. (Come to think of it, it’s just as grammatically valid if you’re lying.) Clearly, it doesn’t make sense to count every string that starts with “Hi, I’m ...” as a separate sentence. To a normal English speaker, “Hi, I’m Mxyztplk” is basically indistinguishable from “Hi, I’m Mxzkqklt”, and shouldn't both count. But “Hi, I’m xPoKeFaNx” is definitely recognizably different from the first two, even though “xPoKeFaNx” isn’t an English word by any stretch of the imagination.

Fortunately, there’s a better approach.

Let’s imagine a language which has only two valid sentences, and every tweet must be one of the two sentences. They are:

  1. “There’s a horse in aisle five.”
  2. “My house is full of traps.”

Twitter would look like this:

The messages are relatively long, but there’s not a lot of information in each one—all they tell you is whether the person decided to send the trap message or the horse message. It’s a 1 or a 0. Although there are a lot of letters, for a reader who knows the pattern the language carries only one bit of information per sentence.

This example hints at a very deep idea, which is that information is fundamentally tied to the recipient’s uncertainty about the message’s content and their ability to predict it in advance.

Claude Shannon—who almost singlehandedly invented modern information theory—had a clever method for measuring the information content of a language. He showed groups of people samples of typical written English which were cut off at a random point, then asked them to guess which letter came next.

Based on the rates of correct guesses—and rigorous mathematical analysis—Shannon determined that the information content of typical written English was around 1.0 to 1.2 bits per letter. This means that a good compression algorithm should be able to compress ASCII English text—which is eight bits per letter—to about 1/8th of its original size. Indeed, if you use a good file compressor on a .txt ebook, that’s about what you’ll find.

If a piece of text contains n bits of information, in a sense it means that there are \( 2^n \) different messages it can convey. There’s a bit of mathematical juggling here (involving, among other things, the length of the message and the concept of unicity distance), but the bottom line is that it suggests there are on the order of about \( 2^{140\times1.1} \approx 2\times10^{46} \) meaningfully different English tweets, rather than \( 10^{200} \) or \( 10^{800} \).

Now, how long would it take the world to read them all out?

Reading \( 2\times10^{46} \) tweets would take a person nearly \( 10^{47} \) seconds. It’s such a staggeringly large number of tweets that it hardly matters whether it’s one person reading or a billion—they won’t be able to make a meaningful dent in the list in the lifetime of the Earth.

Instead, let’s think back to that bird sharpening its beak on the mountaintop. Suppose that the bird scrapes off a tiny bit of rock from the mountain when it visits every thousand years, and it carries away those few dozen dust particles when it leaves. (A normal bird would probably deposit more beak material on the mountaintop than it would wear away, but virtually nothing else about this scenario is normal either, so we’ll just go with it.)

Let’s say you read tweets aloud for 16 hours a day, every day. And behind you, every thousand years, the bird arrives and scrapes off a few invisible specks of dust from the top of the hundred-mile mountain with its beak.

When the mountain is worn flat to the ground, that’s the first day of eternity.

The mountain reappears and the cycle starts again for another eternal day. 365 eternal days—each one \( 10^{32} \) years long—makes an eternal year.

100 eternal years, in which the bird grinds away 36,500 mountains, make an eternal century.

But a century isn’t enough. Nor a millennium.

Reading all the tweets takes you ten thousand eternal years.

That’s enough time to watch all of human history unfold, from the invention of writing to the present, with each day lasting as long as it takes for the bird to wear down a mountain.

140 characters may not seem like a lot, but we will never run out of things to say.

10 Apr 14:19

Expectativa x Realidade

by Carlos Ruas

expectativa

 

O radicalismo religioso e a interpretação literal da Bíblia resulta em um comportamento que só vemos parecido em filmes de humor.

08 Apr 15:46

March 19, 2013


Hey geeks! James guest starred in a video in the pimp role he was born to play.
07 Apr 00:24

O comercial de provedor de Internet mais honesto já feito

by Duquian
Como esse vídeo foi feito pela “Extremely Decent Films“, nos EUA, é de se supor que não somos os únicos a passarem raiva e frustração com os serviços prestados pelos provedores de Internet. E se você já foi vítima de um desses provedores (e quem ainda não foi?), irá se identificar muito com esse vídeo, [...]