Shared posts

31 Oct 16:35

A crowd stoned to death a young man in northeast Congo on Friday before burning and eating his corpse

Lucioc

Pronto, estão abrindo caminho para a mutação do ebola que vai transformar as pessoas em zumbis canibais para espalhar a doença! :(

30 Oct 20:59

Supergirl | Seleção de elenco começa e saem descrições de personagens [ATUALIZADO]

Lucioc

Espero que essa série seja tão trash quanto o filme antigo. =)

Segundo o TVLine, a série de TV da Supergirl do canal americano CBS está começando a procurar seu elenco, com a mesma empresa de casting que selecionou os elencos de Arrow e Flash . E supostas descrições dos personagens caíram na rede. Por enquanto são duas, apenas: Kara Danvers, ou Kara Zor-El, a prima do Superman; e Alexandra "Alex" Danvers, a irmã terráquea de Kara. Para a primeira, a produção procura atrizes caucasianas de 22 a 26 anos, e a personagem terá 24 anos. Para Alex, a faixa etária é similar e a idade da personagem é 26 anos. Ainda ...






23 Oct 16:00

The Launching of the USS Detroit on October 18, 2014

Lucioc

Estronho, eu achava que navios escorregavam para o mar de frente. Ou então eram construídos em uma depressão seca que depois era cheia de água e aberta para o mar. Ou existem vários métodos?

The Launching of the USS Detroit on October 18, 2014

It's like giving birth to freedom!

Submitted by:

Tagged: gifs , uss detroit
28 Oct 15:17

Spooky shadow play gives Jupiter a giant eye.

Lucioc

Awwwwwwwww!

27 Oct 17:44

A Mission of ‘Almosts': Project Gemini’s first rendezvous in space

Lucioc

Parece o bombom alpino.

27 Oct 18:59

Santander Brasil diz confiar na capacidade de Dilma

Lucioc

Se confia eu não sei, mas já demonstrou que a Dilma é ama e senhora do banco aqui no Brasil.

27 Oct 18:42

Aécio venceu em BH e na maioria dos municípios da Região Metropolitana

Lucioc

Oh nooooo! BH está tão completamente FUCKED agora! *Todas* as zonas foram azulíssimas, até pensei que a Lagoa da Pampulha fosse uma zona também!

Agora Dilma vai fazer chover fogo e enxofre aqui para se vingar.

27 Oct 18:46

Doutor Estranho | Benedict Cumberbatch está em negociações para o filme

Lucioc

Começo a achar que um dia o Benedito Cucumber vai interpretar todo mundo, tipo aquela cena em o John Malcovich entra dentro de sua própria cabeça...

Depois de negar sua participação no filme, Benedict Cumberbatch volta a ser citado como o possível Doutor Estranho do cinema. Segundo a Variety, o ator está em negociações com a Marvel. Cumberbatch se junta a Ewan McGregor e outros na longa lista de candidatos que voltou a circular desde que Joaquin Phoenix desistiu de viver o personagem. Phoenix teria rejeitado o papel pelo grande número de filmes exigidos pelo contrato. Já o acordo com Cumberbatch dependeria apenas da agenda do ator e da Marvel. Nos quadrinhos, criado por Stan Lee e Steve Ditko em 1963, o Doutor é um cirurgião ...






27 Oct 15:26

Krypton | David Goyer estaria desenvolvendo série nos mesmos moldes de Gotham

Lucioc

Por favor, sim!!! Depois que li "The Last Days of Krypton" eu pensei "puta que pariu, deviam transformar em série!".

Além disso, tanto no Superman de 1978 quanto no Man of Steel de 2012 o comecinho em Krypton me pareceu mais interessante que o resto do filme. =)

David Goyer estaria desenvolvendo com a Warner Bros. TV uma série sobre as origens do Superman, seguindo nos mesmos moldes de Gotham, intitulada Krypton. As informações são do Bleeding Cool. Segundo o site, que também foi o primeiro a reportar as séries da Supergirl e dos X-Men, o programa pode envolver "o Clã El, talvez o Brainiac, talvez um culto que sugira o fim do mundo, talvez vários dragões voando pelo lugar". Assim como Gotham, Krypton pode contar uma história de origem do Homem de Aço em seu planeta natal. As informações ainda não passam de boatos e nada foi ...






24 Oct 18:13

O Fantasma da Ópera vai virar série de TV

Lucioc

Eu adoro quase toda adaptação do Fantasma da Ópera, que é tipo o arquétipo de tudo enquanto é supervilão que veio depois - com covil carvenoso, paixão por órgãos, aparições teatrais e planos malucos. =)

Vamos ver se gosto desta também...

O Fantasma da Ópera vai virar série de TV. Marc Cherry, criador de Desperate Housewives, está desenvolvendo para o canal ABC uma versão moderna da história. As informações são do The Wrap. Na nova abordagem, o livro de Gaston Leroux será situado no "sexy e concorrido mundo da indústria musical". O projeto terá elementos musicais, seguindo a linha de Nashville, também da ABC. Alan Zachary e Michael Weiner escreverão o roteiro. Ainda não há uma data definida para a gravação do episódio-piloto.






24 Oct 14:38

TIL Elizabeth Taylor's apparent dark outlined eyes were due to a rare genetic mutation giving her "double eyelashes".

Lucioc

OMG Liz Taylor era uma mutanta! O_o

23 Oct 18:08

Elon Musk statements and a Next Big Future extrapolation of developments towards an eighty thousand person Mars City by 2040

Lucioc

Pelo passo de lesma da exploração tripulada do espaço, eu vou me admirar muito se em 2040 existir *uma* pessoa em Marte. Quanto mais oitenta mil! =)

23 Oct 12:19

Rebaixamento da Petrobras é 'manobra de conteúdo eleitoral', diz Rui Falcão

Lucioc

PT agora diz que PIG é internacional.

Que chique! ;)

23 Oct 13:44

Confederação Israelita Brasileira divulga nota de repúdio à declaração de Lula sobre nazismo

Lucioc

A Conib esclarece que é apartidária, mas que acha o Lula um escroto insensível. =)

15 Oct 11:37

Map Shows The Highest Increase In Civil Unrest

Lucioc

Esse mapa de "Risco de Agitação Civil" é niito, interessantemente as únicas áreas verdes (=risco baixo) são alguns poucos países da Europa, a Austrália, Nova Zelândia, Uruguay (que parece se configurar cada vez mais como a "Holanda da América Latrina", ou algo assim) e algum país da África (!) que não tenho a mínima idéia do que seja. O Brazil foi colocado no laranja de "Alto Risco", só um nível acima de países que desgringolaram de vez tipo a Síria.

22 Oct 19:37

Vigilante que assumiu 39 mortes vai para presídio em GO

Lucioc

"Um casal de policiais segurava cada braço, mas antes de entrar na traseira da viatura, o vigilante chutou o fotógrafo Edilson Pelikano, do jornal Diário da Manhã, atingindo o abdome do repórter. (...) O assessor de comunicação da Polícia Civil, delegado Norton Ferreira disse que a agressão ao repórter não surpreende porque o vigilante apresentou vários episódios de oscilação de humor no período em que esteve na delegacia."

"demonstrou que pode ser uma ameaça à segurança interna, falando no desejo de assassinar algum detento do complexo quando fosse transferido"

Esse cara é uma mistura do Hulk ("eu estou sempre com raiva", e fica com superforça) mais o Charles Bronson no Desejo de Matar! O_o

22 Oct 20:36

First look at Ultron and Hulkbuster Armor in Age of Ultron!

Lucioc

O design do Ultron ficou bacana, muito sinistro. *Mas*, por outro lado, jogaram fora completamente o design icônico de robô-coelho dentuço.

Apesar de que na verdade existem vários corpos do Ultron e os do cartaz preservam a carinha de coelho - http://www.mtv.com/news/wp-content/uploads/2014/07/avengers-age-of-ultron-collage.jpg . Provavelmente esse Ultron mauzão é um avatar usado para comunicação no filme.

22 Oct 18:26

"I am no Longer Certain that the Singularity is Near"

Lucioc

Singularitários caindo na real. O cara até leu "The Collapse of Complex Societies", que é um dos livros de Fim do Mundo 101 do /r/collapse. =)

22 Oct 16:01

Movimento pró-Aécio quer reavivar manifestações de junho

Lucioc

Espero que sem a quebradeira, pancadaria e incêndios. =)

22 Oct 08:00

Aécio e Dilma programam passagens por MG e RJ na reta final da campanha

Lucioc

Os "swing states" megapopulosos, cada um com seu caso curioso. Minas é o elo perdido entre o sudeste e o nordeste, reunindo características dos dois. E no Rio eu não sei direito qual a porra-louquice que rola. Uma mistura de economia privada e estatal igualmente importantes?

22 Oct 12:19

'Serial killer' matou dois por dinheiro, diz polícia

Lucioc

Melhor assim, eu confesso meio envergonhado que eu ria quando lia a narrativa anterior, de que ele matou todo mundo "de raiva".

22 Oct 09:37

Para Aécio, PT jogou campanha 'na lama'

Lucioc

"Para Aécio, PT continua sendo PT" =)

17 Oct 21:07

Temer diz que terá reunião para fazer 'unidade' do PMDB

Lucioc

"Temer diz que tentará pastorear gatos"

16 Oct 18:27

Meteoro provoca clarão no céu de Pernambuco e assusta moradores

Lucioc

Igor, deu pra ver daí?

16 Oct 16:12

Seven reasons the world's stock markets are falling

Lucioc

O interessante é que o mêda do Ebola está listado entre os fatores. Interessantemente, um collapser previu umas semanas atrás que o Ebola talvez não fosse uma coisa tão grave em termos de saúde, mas poderia atrapalhar demais os mercados mesmo assim.

16 Oct 17:52

ESA confirms the primary landing site for Rosetta

Lucioc

Parece um monte de cocô, como todo o resto. Não fica claro pelo release da ESA como eles decidiram que um pedaço do cocô era melhor que o outro.

15 Oct 21:56

Dow Has Its Worst Day In Years Amid Global Market Panic, Drops 400 points

Lucioc

Os analistas apocalípticos de botequim do r/collapse acham que o "crescimento" feito com dinheiro de banco imobiliário (QE-infinity e afins) desde a crise de 2008 eventualmente deve dar com os burros n'água em grande estilo.

(Uma medida de crescimento econômico real interessante, imune a maquiagens e malabarismos econômicos, é consumo de energia, já que precisamos de energia para fazer qualquer produto ou serviço de verdade. Interessantemente, nos últimos cinco anos isso tem dado menos de 2% ao ano, significantemente mais baixo que o crescimento do GDP mundial.)

15 Oct 15:49

Ebola infected nurse took flight from Cleveland day before she showed symptoms - 132 people at risk

Lucioc

Interessante.

Eu me pergunto se o Thanksgiving, com milhões de americanos viajando para lá e para cá, vai dar alguma merda.

15 Oct 20:32

New study: Our magnetic field could flip in less than a human life time – in less than 100 years

by Robert
Lucioc

Eu confesso que achei estranho o tom de "oh, tudo vai ficar bem, não há nada a temer" desses artigos falando sobre a descoberta de que as reversões polares podem ocorrer MUITO rápido.

E aí o meu blog de doidos favorito, o Ice Age Now, mostra que na verdade existe uma correlação muito boa entre reversões polares recentes e começo de novas eras glaciais. Considerando que reversões polares deixariam a atmosfera completamente exposta a raios cósmicos e isso talvez aumentasse a nebulosidade, parece fazer algum sentido em termos de mecanismos físicos.

Ah, sim, o autor tem também a teoria de que a maior exposição a raios cósmicos causa mais mutações e saltos evolutivos, mas eu quero acreditar que ele só está sendo doido nessa parte e não vamos ter um evento de surgimento do Homo Futurus. =)

Just as I’ve been saying all along!


“Imagine the world waking up one morning to discover that all compasses pointed south instead of north,” says a new press release from the University of California – Berkeley (14 Oct 14).

“That’s It’s not as bizarre as it sounds,” the press release continues.

Less than a human lifetime

A new study by a team of scientists from Italy, France, Columbia University and the University of California, Berkeley, demonstrates that the last magnetic reversal 786,000 years ago actually happened very quickly, in less than 100 years — roughly a human lifetime.

The rapid flip, much faster than the thousands of years most geologists thought, comes as new measurements show the planet’s magnetic field is weakening 10 times faster than normal and could drop to zero in a few thousand years.


Magnetic flip

The ‘north pole’ — that is, the direction of magnetic north — was reversed a million years ago. This map shows how, starting about 789,000 years ago, the north pole wandered around Antarctica for several thousand years before flipping 786,000 years ago to the orientation we know today, with the pole somewhere in the Arctic. Credit: University of California – Berkeley


“It’s amazing how rapidly we see that reversal,” said UC Berkeley graduate student Courtney Sprain. “The paleomagnetic data are very well done. This is one of the best records we have so far of what happens during a reversal and how quickly these reversals can happen.”

Sprain and Paul Renne, director of the Berkeley Geochronology Center and a UC Berkeley professor-in- residence of earth and planetary science, are coauthors of the study, which will be published in the November issue of Geophysical Journal International and is now available online.

Earth’s magnetic field weakening 10 times faster than normal

The discovery comes as new evidence indicates that the intensity of Earth’s magnetic field is decreasing 10 times faster than normal, leading some geophysicists to predict a reversal within a few thousand years.

I previously posted about our magnetic field decreasing 10 times faster than normal here:
http://www.evolutionaryleaps.com/2014/09/earths-impending-magnetic-flip-scientific-american/

Just for the record, I think the reversal will come far, far sooner than “a few thousand years.”

Today, such a reversal could potentially wreak havoc with our electrical grid, generating currents that might take it down, the press release continues.

I maintain that it will also generate electrotelluric currents – electric currents coursing through the earth and the oceans.

Flip could affect electrical grid, cancer rates

And since Earth’s magnetic field protects life from energetic particles from the sun and cosmic rays, both of which can cause genetic mutations, a weakening or temporary loss of the field before a permanent reversal could increase cancer rates. The danger to life would be even greater if flips were preceded by long periods of unstable magnetic behavior.

Did you catch that? Earth’s magnetic field protects life from energetic particles from the sun and cosmic rays, both of which can cause genetic mutations.

“We should be thinking more about what the biologic effects would be,” Renne said.

Dating ash deposits from windward volcanoes

The new finding is based on measurements of the magnetic field alignment in layers of ancient lake sediments now exposed in the Sulmona basin of the Apennine Mountains east of Rome, Italy. The lake sediments are interbedded with ash layers erupted from the Roman volcanic province, a large area of volcanoes upwind of the former lake that includes periodically erupting volcanoes near Sabatini, Vesuvius and the Alban Hills.

Italian researchers led by Leonardo Sagnotti of Rome’s National Institute of Geophysics and Volcanology measured the magnetic field directions frozen into the sediments as they accumulated at the bottom of the ancient lake.

Because the lake sediments were deposited at a high and steady rate over a 10,000-year period, the team was able to interpolate the date of the layer showing the magnetic reversal, called the Matuyama-Brunhes transition, at approximately 786,000 years ago. This date is far more precise than that from previous studies, which placed the reversal between 770,000 and 795,000 years ago.

“What’s incredible is that you go from reverse polarity to a field that is normal with essentially nothing in between, which means it had to have happened very quickly, probably in less than 100 years,” said Renne. “We don’t know whether the next reversal will occur as suddenly as this one did, but we also don’t know that it won’t.”

Unstable magnetic field preceded 180-degree flip

The magnetic record the Italian-led team obtained shows that the sudden 180-degree flip of the field was preceded by a period of instability that spanned more than 6,000 years. The instability included two intervals of low magnetic field strength that lasted about 2,000 years each. Rapid changes in field orientations may have occurred within the first interval of low strength. The full magnetic polarity reversal — that is, the final and very rapid flip to what the field is today — happened toward the end of the most recent interval of low field strength.

No documented catastrophes associated with past reversals?
What?

The article insists that “there are no documented catastrophes associated with past reversals, despite much searching in the geologic and biologic record,” and it barely mentions  genetic mutations.

It also ignores magnetic excursions.

As I said in a recent post (“Earth’s Impending Magnetic Flip” – Scientific American), a magnetic excursion refers to those times in the past when the earth’s magnetic field temporarily headed south. Sometimes it began fluctuating and then settled down.  Sometimes it moved part way south and then moved back north again. Sometimes it moved all the way south and then back north.

There have been many magnetic reversals/excursions during the last 780,000 years. To name a few  are the Gothenburg, the Mono Lake, the Lake Mungo, the Laschamp, the Blake, Biwa I, Biwa II, Biwa III, Emperor, Big Lost and Delta. And many more magnetic reversals/excursions have probably occurred thee past 780,000 years that scientists have not yet identified.

No documented catastrophes?
What are they thinking?

Let’s look at the record.

The Gothenburg magnetic reversal of 11,500 years ago correlates with a huge mass extinction, when the mammoth, the mastodon, the sabre toothed cat, the short-fact bear, to name just a few unfortunate mammals, went extinct.

The Mono Lake magnetic reversal of 23,000 years ago correlates with a mass extinction.

The Lake Mungo magnetic reversal of 33,500 years ago correlates with a mass extinction. (Some studies even suggest that that is when the Neanderthal went extinct.)

Not only do magnetic reversals/excursions correlate  with extinctions, many reversals occurred in sync with catastrophic glaciation. Here’s a chart showing those correlations.

Magnetic Reversals and Glaciation

MagneticReversals-andGlaciation

During highlighted magnetic reversals (or excursions) the climate descended from periods of warmth such as today into full-blown glaciation (I maintain) in less than 20 years. (kya = thousands of years ago)

Genetic mutations

When it comes to radiation, the records do show increased levels of carbon-14, beryllium and strontium at several magnetic reversals/excursions. I think this is what causes the evolutionary leaps that I refer to “Magnetic Reversals and Evolutionary Leaps”.

And finally, several studies have shown that volcanic activity increases during magnetic reversals.

How anyone can say that there are “no documented catastrophes” linked to magnetic reversals is beyond my comprehension.

See entire article:
http://newscenter.berkeley.edu/2014/10/14/earths-magnetic-field-could-flip-within-a-human-lifetime/

Thanks to Chris Beal, John at Bayshore and David Thomas Bronzich for this link


Story Source:

The above story is based on materials provided by University of California – Berkeley. The original article was written by Robert Sanders.


Journal Reference:

  1. L. Sagnotti, G. Scardia, B. Giaccio, J. C. Liddicoat, S. Nomade, P. R. Renne, C. J. Sprain. Extremely rapid directional change during Matuyama-Brunhes geomagnetic polarity reversal. Geophysical Journal International, 2014; 199 (2): 1110 DOI: 10.1093/gji/ggu287

 

24 Sep 17:05

First U.S. Stealth Jet Attack on Syria Cost More Than Indian Mission to Mars

Lucioc

Eu gostei do ataque alternativo que alguém propõe nos comentários, de simplesmente jogar barras de ouro de aviões em cima dos terroristas - eles morreriam por trauma maciço e depois não seria necessário mandar dinheiro para reconstruir o país, porque os nativos simplesmente pegariam as barras de ouro e pronto. 8-)